Usein kysyttyä

Lav min reservation

1. Hvordan laver jeg en hotelreservation?

For at gøre det muligt for dig at lave din booking, vil du blive guidet gennem Hotelopiasiden og tilbudt udvalg eller påmindelser for information, hvor det er nødvendigt. Vores side er designet med enkelthed for øje, for således at spare dig tid når du søger og booker. Trinene er som følger:

1. Søgning efter destination og datoer krævet.

2. Gennemgå søgningsresultater og klik på linket for mere information.

3. Vælg hotellet efter dit valg, og indtast så navne og betalingsdetaljer på vores bookingside.

4. Din reservation vil blive bekræftet og du vil modtage en email med en bon til at præsentere på hotellet ved ankomst.

2. Er priserne på jeres side per person eller per værelse per nat? Inkluderer jeres priser skat og morgenmad?

Alle priserne givet af Hotelopia er per værelse (ikke per person) per nat og inklusiv skatter. Vi meddeler dig om hvorvidt morgenmad er inkluderet eller ej. Vi viser altid den endelige hotelpris fra starten, således at der ikke forekommer nogle overraskelsesgebyrer når du indtaster dine kreditdetaljer. Prisen som du ser på søgeresultatsiden, er prisen som du betaler.

3. Kan jeg lave reservationer på Hotelopia´s side uden registrering?

Ja. Du kan booke uden at registrere dig, men vi anbefaler dig at gøre det for således at modtage vores regulære nyhedsbrev, og få adgang til eksklusive tilbud.

4. Hvorfor er det nødvendigt at indtaste mit barns alder?

Børnerabatpolitikken varierer fra hotel til hotel. Det er derfor at vi når du søger efter hoteller, spørger om antallet af børn som skal være sammen med dig, og deres alder på ankomsttidspunktet. Alle rabatter anvendes på den totale angivne pris.

5. Modtager jeg en bon for min booking?

Ja, per email. Du skal udskrive denne bon for bekræftelse af booking, og medbringe den til hotellet hvor du checker ind. Det er ikke nødvendigt at udskrive den i farver, en sort og hvid kopi er nok.

6. Hvad sker der hvis jeg mister min bon og/eller booking referencenummer?

Ring til vores døgnåbne kundeservicecenter, og de vil finde det til dig ved hjælp af dit navn og ankomstdato til dit hotel.

7. Hvis bekræftelsesemailen ikke kommer eller jeg mister min bon for booking, hvordan kan jeg så udskrive en kopi af bonen?

Gå til Acceder din booking (Access Your Booking) sektionen på hjemmesiden. Der er der muligt at genfinde og udskrive dine bookingdetaljer.

8. Hvordan kan jeg vide om min hotelreservation er bekræftet?

Når du en gang har fuldført din hotelbooking, vil dit referencenummer blive vist på skærmen. Vi emailer dig også din bookingbekræftelse, hvilken vil vise den fulde rejseplan og dit referencenummer. Denne email inkluderer også en bon, som skal udskrives og præsenteres til dit hotel ved ankomst, som bevis på din reservation.

9. Behøver jeg at bekræfte min booking direkte med hotellet?

Nej. Bonen for bookingbekræftelse udskrevet fra vores side, er alt hvad du behøver.

10. Hvem kontakter jeg hvis jeg behøver hjælp?

Gennem vores kundeservice og nødtelefonen på destinationen giver står vi til rådighed 24 timer 7 dage om ugen. I tvivlstilfælde kan du kontakte kundeservicecenteret . De specifikke telefonnumre bliver vist på webstedet og på din kvittering med reservationsbekræftelsen. De kan også benytte dem af kontaktformularen til dette formål.

Til toppen

Betaling og personlig information

11. Hvilke kredit / debitkort accepteres?

Hotelopia accepterer betaling fra følgende kort:

  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • American Express
  • Diners Club
  • Maestro
  • Solo

12. Hvor sikre er mine kreditkortdetaljer?

I Hotelopia er vi engageret i at beskytte privatlivet af vores brugere, og sikrer os at dine kredit- eller debitkortdetaljer altid bliver sendt over internettet i krypteret form, for således at sikre sikker online betaling. Vi gemmer ikke dine kredit- eller debitkortoplysninger på vores hjemmeside. For mere information henviser vi dig til vores privatlivspolitik.

13. På hvilket stadie vil pengene blive debiteret mit kreditkort?

Når du har gennemlæst og bekræftet din booking, vil pengene automatisk blive debiteret din kreditkortkonto.

14. Hvorfor skal jeg betale fuldt beløb forud?

Under vores specielle arrangementer med hotellerne, er vi nødt til at indsamle penge før din ankomst, for således at sikre din reservation.

15. Hvad gør I med min personlige information?

Vi tager privatlivs- og sikkerhedsemnerne meget alvorligt. I Hotelopia spørger vi kun om den information, som er strengt nødvendig for at lave din booking. Vi beskytter alle personlige detaljer som er forsynet til os. For yderligere sjælefred, henvises der til vores. Persondatapolitik

16. Er Hotelopia momsregistreret?

Ja, vi er momsregistreret. Hvis du ønsker en faktura med moms, så kræv venligst denne online når du booker.

Til toppen

Ændring eller annullering af min reservation

17. Hvordan kan jeg ændre min booking?

Du skal bare kontakte Hotelopias kundeservicecenter, sige dit booking referencenummer og/eller dit navn, datoer og navnet på det bookede hotel. En konsulent vil så kunne hjælpe dig med enhver ændring, du måtte ønske at lave.

18. Hvordan kan jeg annullere min booking?

Annulleringer kan effektueres via hjemmesiden i -adgang til din reservation- sektionen. Noter venligst at enhver ændring skal laves gennem os og ikke direkte med hotellet, og vil være genstand for vores betingelser og vilkår.

19. Hvis meget skal jeg betale hvis jeg annullerer en booking?

Før du bekræfter din accept af bookingen vil du blive informeret om det nøjagtige annulleringsgebyr, som vil blive pålagt for netop det hotel du har valgt. Reducering af antallet af bookede nætter indenfor en vis tidsgrænse, kan også resultere i lignende gebyrer.

20. Hvad sker der hvis jeg har brug for at få pengene tilbage?

Hotelopia vil kreditere din tilbagebetaling direkte til kredit/debitkortet, som blev brugt til at betale for bookingen. Vi gemmer ikke dine kredit/debitkort oplysninger på vores hjemmeside, men banken vil være i stand til at identificere din konto udfra booking referencenummeret.

Generelle spørgsmål

21. Hvordan kan jeg finde ud af de bedste handler?

Vi viser udvalgte tilbud på vores hjemmeside, og sender regelmæssigt nyhedsbreve pakket med gode tilbud ud. Alle priserne vist i vores søgeresultater er de bedst mulige priser disponible på det tidspunkt, og er presset så langt ned som muligt. Vi garanterer altid den laveste pris. Det er hvad der gør Hotelopia speciel, og hvorfor folk vender tilbage for brug af vores servicer.

22. Hvad sker der med min hotelbooking hvis mit fly er forsinket?

Alle hotelværelser vil blive holdt indtil kl. 22.00 på ankomstdagen. Hvis du bliver uventet forsinket i lufthavnen, kan du kontakte vores Kunderservicecenter, og hotellet vil så blive bedt om at holde på din reservation.

23. Er transport mellem lufthavn og hotel inkluderet?

Transport mellem lufthavn og hotel er ikke inkluderet. Det er dit eget ansvar at arrangere din ankomst og afgang fra hotellet.

24. Hvordan kan jeres priser være så billige?

Vores moderfima servicerer over 30 millioner kunder om året og som resultat heraf, har vi forhandlet rigtige gode reducerede priser på plads for vores kunder. Herudover har vi, da vi er et internetfirma uden stor tilstedeværelse på gaden, holdt vores omkostninger på et minimum, for således at give de store besparelser videre til dig.

25. Hvor mange kilometre går der på en mile?

  • 1.6 kilometer er lig med 1 mile.
  • 1 kilo = 2.2 lbs.
  • 1 pint = 570 ml.
  • 1 liter = 1,75 pints.

26. Hvorfor er prisen anderledes fra da jeg sidst tjekkede?

Der er måske lavet ændringer for således at reflektere vilkår og valutaændringer. Vi forhandler konstant priser med hoteller for at give dig de billigst mulige priser. Når en booking er blevet bekræftet vil prisen ikke ændre sig.

27. Jeg har lige ringet til mit hotel og de har ingen registrering af min reservation. Hvorfor er dette sket?

Vi har en garanteret tildeling af værelser hver nat hele året rundt med de hoteller der er indgået aftale med. Vi skal kun informere hotellet et par dage i forvejen, om hvem der fylder værelserne. Hvis du derfor kontakter hotellet før denne tid, vil de ikke have dit navn registreret eller genkende din bookingreference.

28. Hvad er Betingelser og Vilkår?

Klik venligst her for at se Hotelopia´s Generelle vilkår

Til toppen